maandag 26 augustus 2013

Over het boompje en meer

Het is hier een beetje chaotisch.
Ja, dat gaat soms zo, als je de hele dag maar creatief bent, twee pony's allerlei leuke dingen willen doen en er dan nog meer dingen bijkomen.

De afgelopen week zijn we weer gaan handpaarden.
Er was iets met een zeer laag overhangend boompje, een Fjordmeneer die er gewoon doorheen/onderdoor liep en een Hafmeisje dat niet durfde.
Resulteerde in een Fjordmeneer aan de ene kant, een Hafmeisje aan de andere kant, met de neuzen naar elkaar, een bos tussen ze in en een leadrope. 
Zoiets.
Een perfect moment om te besluiten dat de boom vrij eetbaar was, vonden ze.
Mijn bomenkennis is zo beperkt dat ik altijd maar denk dat het vast geen goed idee is. 
Dus ik heb daar toen dat boompje ópgetild, zodat de gup er, al vretend, onderdoor kon schuifelen.
Nee, ik zou het niet kunnen tekenen.

Er was ook iets met twee allerbraafste pony's die normaal gesproken na het handpaarden na het afstijgen los naast elkaar blijven staan totdat ik alle acht voetjes heb gekrabt.
Nu had ik één allerbraafste pony die na het afstijgen los bleef staan, en nog één (die blonde) die continue een stapje of twee naar voren zette.
En gewoon keihard weer een stapje of twee, of drie naar voren zette nadat ik haar terugzette en me omdraaide.
Dus.
Na 34 keer was ik degene met het meeste geduld. 
Ha.

Hafmeisje had nog wel wat meer praatjes. 
Dat krijg je van dat lollige op pad zijn waar het allemaal niet zo nauw lijkt te komen.
Vandaag in de bak weer even wat preciezer en specifieker online werk gedaan. 
Waarbij we dingen deden als récht achteruit over de balk heen aan de 22 ft, stapjes sideways over de balk op afstand en f8's zonder het tussentijds platstampen van pionnen. Zo specifiek.
Dat was fijn. En nodig. 

Op Bailey heb ik vandaag weer met het barebackpad gereden. 
Veel te lang geleden, vraag me niet waarom. Het was heerlijk!
In de bak wat gegymd, fijn specifiek met houding bezig geweest, om af te sluiten met wat figuren zonder hoofdstel, gewoon om te kijken hoe precies het kan.
En dat kan héél precies. Fijn! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten