maandag 18 maart 2013

Over het hek en de dam

Goed. De afgelopen dagen heb ik bedacht dat ik wel een blog kon schrijven. Een blog over mij en mijn veluwepony's. Ik kan daar namelijk oneindig over vertellen.
Ik doe dat ook graag. Net als foto's maken van de pony's. Dat verveelt nooit. Ik kan wel zeggen dat het allemaal wel meevalt, maar dat doet het dus niet. Ik kan ook wel steeds op mijn handen gaan zitten als ik weer een paardenverhaal wil typen, maar dat is ook zowat.
Dus. Een blog moest er komen.
Maar die eerste post is altijd het lastigste. Verhalen en foto's zat hoor, maar ergens in het midden beginnen lijkt op een bepaalde manier soms geruststellender.
Hierbij dan toch dat spreekwoordelijke hek van de dam gesloopt. Welkom op mijn blog!

Ik ben Sterre, illustrator en ontwerper. Ik struin graag en veel over de Veluwe, bij voorkeur te paard uiteraard. Ken je die mensen die één  ding tegelijk doen? Zo ben ik dus niet. Ik doe er het liefst vijf, of liever nog tien, en dan liefst alle tien even fanatiek.

Dan de grote hoofdrolspelers van dit blog:

Bailey, de fjordmeneer. Bailey is stoer en zelfstandig. Mijn oerpaard. Zoals grottekeningen, die hele oude zeg maar. Recht door zee, duidelijk en expressief. Het woord 'moeten' is hem onbekend. Hoewel hoeven geen vingers hebben beschikt hij over een bijzonder aanwezige imaginaire middelvinger als je denkt hem te kunnen dwingen. Hij doet het voor je omdat hij het voor je wil doen, omdat het leuk genoeg of interessant genoeg is. En geef hem eens ongelijk.




Wente, het hafmeisje. In alles een meisje. Sensibel en speels en vreselijk lief en knuffelbaar. Als ze met wapperende manen hinnikend aan komt draven de droom van ieder pennymeisje.
Met de beschikking over een aantal verdraaid goede springveren die ze maar wat graag gebruikt. Wente is net drie geworden en weet globaal gezien zo'n beetje waar allevier haar benen zich bevinden. Wat niet voorkomt dat ze er soms alsnog over struikelt.



Nog geen twee maanden terug, door de komst van Wente, heb ik besloten alles om te gooien op paardengebied. We zijn ons helemaal gaan verdiepen in Parelli. En dat is leuk! Vraag maar aan mijn pony's!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten