vrijdag 31 mei 2013

Noorse degelijkheid

'Heb je eten? Ik ook hier, heel veel en heel groen.
Doei'

Hij stampt nog een rondje om me heen. Doet een poging tot zakkenrollen terwijl hij me aankijkt alsof ik hem stoorde, net toen hij op het punt stond dat allerlekkerste grassprietje uit de hele weiland in z'n mond te stoppen.  

Noorse degelijkheid.

Fjordmeneer houd niet van niets doen.
Ik ook niet, maar het is eventjes zo.
Vandaag kom ik voor de vierde dag op een rij om niets te doen. Voor een aai, een knuffel en wat voer.
Dat interesseert hem totaal niet.
Hij vindt het stom.
En de Fjordmeneer zou zichzelf niet zijn als hij dat niet heel, heel erg duidelijk zou laten blijken.

Noorse degelijkheid wil lopen, werken, doen en wordt een vreselijk nukkig kijkende LBI als ik hem niet uitdaag.
Hoe meer ik doe, hoe spannender het spel, hoe langer de rit, hoe meer zweet, hoe meer heuvels op en af, hoe uitputtender, hoe leuker en gezelliger het paard is dat de dag daarna op me staat te wachten.

Hafmeisje is haar eigen pennyzelf als ze aan het hek staat te roepen.
'Hiiii! Neem me mee! Haal me hieruit! Wat gaan we doen? Is er wat te zien? Neem me mee!'



Haar manier van vragen om meer is door zelf heel creatief te worden.
In alle voerbakken stampen.
Met de borstels gooien.
Ineens vreselijk veel interesse hebben in kruiwagens.

Ik ben blij als ik weer lekker met ze aan de slag kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten