woensdag 24 juli 2013

De E van Extrovert

De pony's kregen een soort minivakantie.
Ja. Nee, mijn idee was het ook niet helemaal. 
Iets met ik die niet helemaal lekker was. 
En dat met dit mooie weer! Getverdekkie. 
Maar ja, het was niet anders. 
De pony's waren het er ook niet mee eens. 
Hoe groen het gras ook is, ze gaan nog altijd liever leuke dingen doen.
Tjah.
Dat is toch wel een heel fijn compliment. 

Bailey's hoofd schoot met een ruk omhoog toen hij mij vandaag hoorde.
Gut, de fjordmeneer denkt altijd dat ik hem verlaten heb als ik een dagje niet kom. 
Dat ik hem eenzaam tussen al z'n vrienden in het kniehoge zomergras aan z'n lot over zou laten. 
Daar kwam hij, oortjes gespitst, blij gezicht. 
Wente had me ook gezien en brulde overal dwars doorheen. 

Met beide pony's speelde ik in de bak. 
Wel ná elkaar hoor, want twee tegelijk leek me vandaag wat veel van het goede. 
En och, het was toch leuk.

Bailey had grootse pret als hij als een malloot wegsprintte na een send, hals erop en extra overdreven woest, 
waarna hij superoplettend zo weer naast me stond bij een draw. 
COD's en F8 online haast op een suggestie, zo snel en fijn snappy.
En dan tussendoor ruimte voor superfijne friendly's waarbij hij heel fijn ontspande. 
Eenmaal op het erf op de poetsplaats is het knopje dan weer 'uit', en doet hij een bijzonder overtuigende sloomste-pony-ter-wereld-imitatie. 
Je zou er haast intrappen ;) 

Wente had haar straalaandrijving alle kanten op aan. 
Pretletter ging los. Alles dat langskwam werd aangegrepen als reden om een showtje uit te voeren.
Wiejoooh! Daar ging ze hoor! 
Staart erop, bounce bounce, beetje verzamelen en dan zo hard mogelijk rond.
Mooi moment om eens wat galopjes te oefenen, waarbij ze spontaan allerlei halfbakken lead changes op maffe momenten demonstreerde,
en over een schuin balkje haar eerste sprongetjes vanuit galop maakte.  
Als afsluiting nog een boswandeling gemaakt, waarbij ze dan weer heel erg ontspannen en rustig naast me loopt. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten