donderdag 11 juli 2013

Zen circles en het koele bos

Woensdag Ilian-les.
Wente mocht creatief doen met drie balken horizontaal gelijnd, met pionnen ertussen.
Nou, dat is wel aan haar besteedt.
Hoewel Ilian en ik dachten aan Figure 8's en een weave'je begon hafmeisje uiterst enthousiast aan een sideways, gevolgd door een halve straddle the pole.
Level4 in de dop, dat puppypaard!

Een andere nieuwe oefening die we deden waren transitions op de circle met 2 pionnen.
De circles in stap, en bij iedere pion halthouden. Waarbij bij het halthouden fase 1 mijn uitademen was.
Stappen is Wente's moeilijkste gang, want met een kek drafje gaat alles veel makkelijker volgens haar. Maar deze oefening werkte supergoed, door het uitademen werd haar focus op mij heel precies, en werd ze zelf ontzettend zen en relaxed. Hoe fijn!

Opzadelen en aansingelen is nu heel normaal, geen punt meer.
Opstappen ook niet.
Vandaag geoefend met inbuigen links. In eerste instantie door te belonen met een snoepje. Twee snoepjes later had ik als ik de teugel aanraakte een opengesperde muil naast m'n been waar een haai jaloers op zou zijn.
Nou.
Ja.
Dan dus maar zonder snoep.
Werkte toch beter.
Toen ons aller, allereerste rondje door de bak gestapt! Heerlijk, passenger op je eigen puppypaard! Zo gaaf!
En wát was ze braaf.
Halthouden op ademhaling wist ze vrij snel te koppelen aan de oefening op de grond, en wegstappen herkende ze van het stemcommando dat ik gebruik met het handpaarden.
Jeetje, hoe fijn kan het gaan!

Met Bailey een ritje in het koele bos gemaakt.
Schoenen aan, zadel erop, klaar voor een rustig ritje onder de bomen.
Hij dacht daar anders over. Dat met die bomen dachten we hetzelfde, maar het tempo verschilden we duidelijk van mening over.
Nou ja, goed. Een niet-zo'n-rustig-ritje onder de bomen was ook prima wat mij betreft!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten