zondag 30 juni 2013

De vogelaar

Ik ben een matige vogelaar.
Hoewel ik niets met camouflagejacks en mezelf ook niet zo in bosjes zie liggen doe ik op mijn manier heus mijn best.
Hier in de boekenkast staan diverse herken-de-vogelboeken en ik doe mijn best zo intens te kijken dat ik de vogel die ik zag later precĂ­es op kan zoeken.
Ik heb de vreeemde gave om naar de verkeerde dingen te kijken.
Ik onthoud de kleur van de snavel als het de vorm van de staart was waar ik op had moeten letten, bijvoorbeeld.
Al moet ik toegeven dat het de afgelopen tijd heel voorzichtig aan een heel klein beetje beter gaat.
Met als aanvulling dat het wel groot genoeg of anders genoeg moet zijn en zowat voor mijn neus moet flapperen.

En tjah, als er dan al een tijdje waarnemingen zijn van een Slangenarend op het Deelensche Veld (Park Hoge Veluwe) moeten we toch op pad.
Want een tocht met een missie is altijd de moeite waard!
Na twee ritten met de Fjordmeneer waarbij we een hoop moois zagen, maar geen Slangenarend, hadden we al haast de moed opgegeven.
Maar vandaag dan toch. In de boom. Op het Deelensche Veld.
Nah, was geen buizerd, heel anders!
Tegen de tijd dat ik eraan dacht de camera te pakken was hij al meegevoerd door de luchtstromen, hoger en hoger.
Maar, we zagen hem echt, hoera!


Naast de slangenarend nog 6 moeflons en 2 raven gezien, en talloze vogeltjes in de categorie 'het twittert en is klein en snel en verstopt zich in de hei'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten