zaterdag 22 juni 2013

Extroverte vrijdag

'Hoeraaaaa voor de extroveeeerts!' leken beide pony's vandaag te roepen.
In het voorbijgaan.
Want stilstaan... nah, dat is geen leuk feestje.

De fjordmeneer deed zijn fameuze Jekyll & Hyde in het kwadraat opvoering, een show die ik online nog steeds niet helemaal goed weet te managen.
Hij heeft uitdaging en beweging nodig om gemotiveerd te blijven, maar het moet écht bij suggestie blijven, anders blokkeert hij.
En tóch moet je hem het wel duidelijk vragen, anders trekt hij z'n eigen plan en ben je hem ook kwijt. Bij nieuwe dingen kan hij heel plots onzeker worden.
Dat in een extra extroverte bui kan afentoe best een complex geheel zijn. Vandaag eerst stoom afblazen van zijn kant, run run run, en daarna lang, lang friendly om af te sluiten met de allerkleinste
fase 1 één klein achtje in stap. Dat was alles wat ik wilde, dat hij vragen stelde en probeerde.

Hafmeisje is een blij ei in een extroverte bui. Alles dat je vraagt doet ze met extra uitroeptekens.
'Oh een hek!! Gaan we sideways?! Kijk ik kan sideways!! Kijk mijn been past er ook doorheen!! Hoera wat gaan we nu doen?!
Yoyo?! Kijk yoyo!! Kijk hoe snel, wil je al dat ik naar je toekom?! Nu dan?! Nu?!'
En dan komt ze heel, heel uitgebreid staan knuffelen.
COD's zijn haar favoriet wel op het moment, vooral als ik haar energie matcht en ze ze zo wild mag maken als ze kan. Dikke pret!
Vandaag voor het eerst transitions op een circle gedaan, met 2 pionnen als overgangspunten. Ik hoorde haar hersentjes nog net niet kraken, ze was volledig geintrigeerd en supergemotiveerd
toen ze het patroon snapte.
Wente kan inmiddels ook liggen op commando. Ofwel, liggen, stilliggen en dan vervolgens heerlijk rollen. Zo'n beetje tussen dingetjes door geleerd, ahum, het ging haast vanzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten